Heb ik een account nodig om een online bestelling te plaatsen?
Je kan makkelijk jouw online bestelling afronden met gebruik van je eigen account. Heb je nog geen account, dan word deze aangemaakt na het ingeven van je gegevens bij de bestelling.
Een bestelling plaatsen
Hoe plaats ik een bestelling?
U plaatst een bestelling in drie gemakkelijke stappen:
Stap 1: Artikel(en) in winkelwagentje leggen
Zoek het artikel dat u wilt kopen.
Kies nu het aantal dat u wilt bestellen & klik op het winkelwagentje. Zo legt u het artikel in uw winkelwagentje.
Wilt u verder rondkijken? Geen probleem. Het artikel blijft in uw winkelwagentje als je ingelogd bent.
Klik daarna op uw winkelwagentje (rechts bovenaan).
Ga verder met uw bestelling.
Stap 2: Bestelling controleren
Liggen de juiste artikelen in uw winkelwagentje?
Klopt het factuuradres?
Klopt het leveringsadres? Dit staat standaard op het adres van uw account. U kunt hier een ander leveringsadres opgeven.
Is alles naar wens? Klik dan op “Artikelen bestellen”.
Stap 3: Betalen en afronden
Kies hoe u wilt betalen.
U heeft een ruime keuze uit de betaalmogelijkheden.
Klik op “Bestellen met betalingsverplichting” om uw bestelling te betalen.
Uw bestelling is geplaatst!
Heb je het verkeerde artikel besteld of wil je toch een ander artikel?
Neem dan zo snel mogelijk contact op met logistiekalupex@gmail.com en magazijnalupex@gmail.com
Heb je reeds een verzendbevestiging ontvangen? Retourneer dan jouw pakket/product zodra je het ontvangen hebt en plaats een nieuwe bestelling.
Betalen
Hoe kan ik online betalen?
Ongeacht welke betaalmethode je kiest, kunnen we jouw pakket pas leveren zodra we de betaling ontvangen hebben.
• Betaling met debetkaart: Bancontact of Maestro
Je kan kiezen om je betaling uit te voeren met je Bancontactkaart (kaartlezer nodig) of via de Bancontact-app.
• Betaling met kredietkaart: Visa of MasterCard
Bij deze betaalmethode wordt ook de verificatiecode van de kaart gevraagd. Deze controle gaat na of je kaart niet gebruikt wordt door een ongeautoriseerd persoon. Indien u kiest om te betalen met een kredietkaart, wordt het bedrag onmiddellijk na uw bevestiging van betaling van uw kaart gedebiteerd.
• Betaling rechtsreeks via Belfius online, ING online of KBC online
• Betaling met overschrijving
Je zal na je bestelling een e-mail ontvangen met een orderbevestiging en alle betaalinstructies. Bij een betaling met bankoverschrijving ontvangen wij jouw betaling niet onmiddellijk en duurt de leveringstermijn bijgevolg langer. Weet dat het gemiddeld 4 bankwerkdagen kan duren voordat wij jouw betaling effectief ontvangen hebben.
- Afhankelijk per bank...
• Betaling met iDEAL
Deze betaalmethode kan enkel uitgevoerd worden met Nederlandse bankkaarten.
Hoe kan ik een factuur ontvangen als particulier of als bedrijf?
We versturen steeds een factuur per mail als je pakket volledig verzonden is, ongeacht je een bedrijf of particulier bent. Wens je een factuur met BTW-nummer? Dan kan je dit invullen in het bestelproces. Kies voor 'zakelijke klant' en je kan jouw bedrijfsnaam en BTW-nummer ingeven.
Een bestelling plaatsen
Hoe plaats ik een bestelling?
U plaatst een bestelling in drie gemakkelijke stappen:
Stap 1: Artikel(en) in winkelwagentje leggen
Zoek het artikel dat u wilt kopen.
Kies nu het aantal dat u wilt bestellen & klik op het winkelwagentje. Zo legt u het artikel in uw winkelwagentje.
Wilt u verder rondkijken? Geen probleem. Het artikel blijft in uw winkelwagentje als je ingelogd bent.
Klik daarna op uw winkelwagentje (rechts bovenaan).
Ga verder met uw bestelling.
Stap 2: Bestelling controleren
Liggen de juiste artikelen in uw winkelwagentje?
Klopt het factuuradres?
Klopt het leveringsadres? Dit staat standaard op het adres van uw account. U kunt hier een ander leveringsadres opgeven.
Is alles naar wens? Klik dan op “Artikelen bestellen”.
Stap 3: Betalen en afronden
Kies hoe u wilt betalen.
U heeft een ruime keuze uit de betaalmogelijkheden.
Klik op “Bestellen met betalingsverplichting” om uw bestelling te betalen.
Uw bestelling is geplaatst!
Regenwaterpompen
Welke pomp heb ik nodig?
Voor standaard huishoudelijk gebruik is een MQ 3-35 meer dan genoeg. Deze pomp geeft ongeveer 3.5 bar vlak na de pomp en dat is genoeg voor je buitenkraan, wasmachine en w.c.'s
Wil je ook de tuin besproeien? Of heb je een paar grote verbruikers? Dan moet je een maatje groter nemen. De MQ3-45 geeft 4.5 bar na de pomp, en is een krachtpatser. Wel eentje met extra verbruik!
Is verbruik, energievriendelijke toestellen of geluid een belangrijk element voor jouw? Dan is er de Scala2 een zeer goede pomp. Weinig energieverbruik, zeer stil en krachtig. Druk is instelbaar en draait de snelheid die nodig is voor je debiet.
Eigenlijk de enige pomp die zorgt voor goedkoper water dan stadswater!
Klemkoppelingen
Wij verkopen de 3/4EK klemkoppelingen die eigenlijk alle fabrikanten verkopen. Deze euro conische koppelingen zijn een Europese standaard en niet alleen daarom interessant. Met de 3/4EK kan je buizen tot 20mm aansluiten. Ook koperen buizen 15mm kunnen met deze EK aangesloten worden.
Voor M24 verkopen we een overgang om te kunnen veranderen.
Transport EU (buiten de BENELUX)
Wat transporteren we niet:
• Boilers
• Ketels
• Radiatoren
Wat kost iets extra:
• Alupex buizen
Hoe werkt het?
Indien je alupex buizen nodig hebt: Geef alle producten in om te bestellen en bij betaling geef je in “vooraf overmaken”. Wij bekijken de order en berekenen hoeveel extra transport er bij komt.
Zonder ALUPEX buizen: Geef je bestelling in met het adres van het buitenland. Onze rekentool van de webshop berekend automatisch de transportkosten. Wil je dit op voorhand weten moet je een account maken met de adres van het buitenland. Dan staat er bij elk product vanaf welk bedrag het gratis levering is + hoeveel transport je moet betalen als je niet aan het bedrag komt.
Herroepingsrecht / retourneren
We volgen de regels van FOD Economie België (zie algemene voorwaarden voor de regels)
-> Alleen de producten uit de voorraad (groene vrachtwagen) kunnen geretourneerd worden.
Kosten retour:
1) Wij bezorgen de retour bon: Dat is 8€ die je kan betalen van je kortingspunten (1p=1€)
2) Jij zorgt zelf voor de retour
Hoe doe je dit?
1) Verwittig ons via mail voor een retour logistiekalupex@gmail.com
2) Zet bij als alupex de retour moet aanmaken (8€ of 8 kortingspunten)
3) De geretourneerde artikelen in een doos steken en goed verpakken
4) Bijgevoegd de factuur of pakbon
5) Aanduiden op de factuur en pakbon welke artikelen geretourneerd worden
6) rekeningnummer vermelden voor terug betaling
-> Adres voor de retour: Merelstraat 51, 3520 Zonhoven
Zoekfunctie
U kunt een artikel snel terugvinden via onze zoekbalk bovenaan.
- Terwijl je een zoekwoord ingeeft komen mogelijke resultaten
- Gebruik niet te algemene woorden zoals "verdeler", want dan zijn er teveel mogelijkheden.
Feedback
Na elke bestelling krijg je een e-mail met de vraag of je een feedback wilt geven. Niet alleen wij weten graag hoe je onze service vind, maar ook andere klanten. Zo kunnen wij verder werken aan onze service en kan je andere ook warm maken om bij alupex te kopen.
Ben je ontevreden?
Vertel het ons. We horen heel graag wat er leeft bij onze klanten. Stuur ons een bericht (logistiekalupex@gmail.com) en we doen ons best om jou zo snel mogelijk te beantwoorden.
We zijn ook bereikbaar via:
Chat
Telefoon +32 456 39 31 74 (werkdagen 9u12u)
Video's
Voor veel producten hebben we video's gemaakt om een duidelijke uitleg te geven. Soms staan er ook belangrijke "how 2" informatie uitgelegd.
We hebben ook theoretische video's met de uitleg hoe een CV of sanitaire installatie werkt.
https://www.youtube.com/channel/UCG9o804Ea32V4RXcL8-HJfg
Foto's
Waarom kan een product of verpakking afwijken van de afbeelding op de website? Dit kan verschillende redenen hebben, denk bijvoorbeeld aan:
- De verpakking heeft recent een ander uiterlijk gekregen
- De kleuren kunnen afwijken van de daadwerkelijke productkleur.
- Het product kan in een ander formaat net even anders zijn.
- Sommige producten hebben in een ander formaat net even een andere vormgeving of kleur. De werking zal uiteraard hetzelfde zijn.
- We zijn van leverancier veranderd voor kwalitatieve redenen of gewoon een tijdelijk vervangproduct. Steeds met dezelfde kwaliteit!
Je kan geen rechten ontlenen aan de afbeeldingen op de website.
Verloop bestelling
Stap 1: Artikel(en) in winkelwagentje leggen
• Zoek het artikel dat u wilt kopen.
• Kies nu het aantal dat u wilt bestellen & klik op het winkelwagentje. Zo legt u het artikel in uw winkelwagentje.
• Wilt u verder rondkijken? Geen probleem. Het artikel blijft in uw winkelwagentje als je ingelogd bent.
• Klik daarna op uw winkelwagentje (rechts bovenaan).
• Ga verder met uw bestelling.
Stap 2: Bestelling controleren
• Liggen de juiste artikelen in uw winkelwagentje?
• Klopt het factuuradres?
• Klopt het leveringsadres? Dit staat standaard op het adres van uw account. U kunt hier een ander adres opgeven.
• Is alles naar wens? Klik dan op “Bestel deze artikelen”.
Stap 3: Betalen en afronden
• Kies hoe u wilt betalen.
• U heeft een ruime keuze uit de betaalmogelijkheden.
• Klik op “Bestellen met betalingsverplichting” om uw bestelling te betalen.
• Uw bestelling is geplaatst!
Wij mailen u in de volgende fases van het leveringsproces:
- Status nieuw: e-mail met orderbevestiging
- Status in behandeling: e-mail met bevestiging dat je order naar het magazijn is verzonden om te melden dat je pakket klaargemaakt gaat worden.
- Status verzonden: e-mail met track en trace
- Status verzonden-BO: e-mail met de melding dat het eerste deel van de bestelling is verzonden met track en trace. Ook de informatie wanneer de rest zal vertrekken.
- Status gefactureerd: e-mail met de melding dat je factuur is verzonden via de facturatiesoftware.
Zeven dagen na de bestelling een e-mail om ons te beoordelen.
Vragen? mail naar logistiekalupex@gmail.com
Wat zijn de levertermijnen?
Groene vrachtwagen: vandaag bestellen is morgen (werkdagen) weg via bpost. Behalve de samengestelde producten die 1 extra dag nodig hebben.
Rode vrachtwagen: afhankelijk van het product 1-7 werkdagen
Rode vrachtwagen en niet meer te bestellen: langere levertijd
Meer informatie: logistiekalupex@gmail.com
Levering
Wie?
Onze verzendingen worden verzorgd door onze betrouwbare partner Bpost. De transporttijd van uw bestelling is afhankelijk van het land waarnaar u verzendt.
Wanneer?
De bezorger zal zich op dat adres aanbieden tijdens werkdagen (maandag t/m vrijdag) tussen 8u en 18u en zal het of de pakje(s) overhandigen aan de geadresseerde of aan elke andere persoon die aanwezig is op dat adres.
Niet thuis? Dan gaat het pakket naar een Bpostpunt
Verzendkosten
Stockproducten versturen we gratis vanaf 30€ in België
Stockproducten versturen we gratis vanaf 50€ in Nederland
Stockproducten versturen we gratis vanaf 50€ in Luxemburg
Transportprijs kan je pas juist zien na ingaven van het adres/land.
Afhaling
Je kan het pakket zelf komen afhalen om transportkosten te vermijden. De datum en uur van afhaling kan je ingeven bij de bestelling.
Dringende afhaling -> Mail magazijnalupex@gmail.com (8u30u-12u)
Leveringsprobleem
Heb je een pakket ontvangen met een verkeerd product, beschadigd product of ontbreekt er een product? Wij zijn er om je te helpen!
Mail naar logistiekalupex@gmail.com en beschrijf
- Je probleem met de nodige foto’s
- Vermeld het ordernummer
- Stuur een foto door van de pakbon
Waar is mijn pakket?
Bij elke handeling krijg je een status e-mail waar je de track en trace terug kan vinden.
Bij status verzonden en verzonden-BO vind je de track en trace terug.
Blijft je pakket te lang onderweg? Meld dit bij logistiekalupex@gmail.com
Wat voor soort garantie heb ik?
Je krijgt op de meeste producten minimaal 2 jaar fabrieksgarantie op fabricagefouten. Je product/toestel zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan.
Bij bepaalde producten staat er bijvoorbeeld vijf jaar. Dan heb je ook effectief vijf jaar garantie op dat product.
Voor buizen en fittingen die problemen geven hebben meer informatie nodig. We moeten zoveel mogelijk foto's hebben van de koppeling, maar ook van de installatie aan de ketel. Plus een omschrijving hoe jou systeem werkt. Meestal werken we ook met een onafhankelijk labo om te bepalen wat de fout is geweest. Zo kan er een fabricagefout zijn, montagefout of een installatiefout ivm hoge temperaturen op langere termijn.
Heb jij een garantiegeval? Dat kan gemakkelijk en snel via het logistiekalupex@gmail.com
Duurtijd garantie?
Dat is steeds afhankelijk van de fabrikant. We trachten wel alles asap in orde te brengen.
Hoe meld ik online mijn reparatie aan?
Dit doe je gemakkelijk en snel via e-mail naar logistiekalupex@gmail.com
- Vermeld je ordernummer
Wie is Maarten
Maarten is "the chief" van alupex. Hij begon ooit met een website over mtbnieuws. Zijn eerste website was mtbikers.net en snel daarna volgde mtbike.be
Een paar vrienden volgde hem en zo ontstond een heel team mtbike-ers. Geld verdienen met deze website was uiterst moeilijk in die tijd. Dus begon hij met een andere passie CV/SAN
Een nieuwe website ontstond onder maartenpaulissen.be gevolgd door alu-pex.be en alupex.be
Maarten is verantwoordelijk voor:
- Aankoop
- Technische uitleg
- Dagelijkse werking
Bereikbaar op info@alupex.be
Wie is Nathalie
Nathalie is de eerste op de loonlijst bij alupex. Ze is nu "chief logistics officer" bij alupex. Ze behandeld de meeste vragen en problemen en zorgt dagelijks voor:
- Bestellingen (administratief voorbereiden)
- Garanties
- Klantenservice
- Retours
- Verkoopfacturen
Bereikbaar op nathalie@alupex.be / logistiekalupex@gmail.com
Wie is Karel
Karel is onze "chief accounting officer". Hij staat in voor de boekhouding en voor de assemblage. Jawel, Karel kan alles!
Bereikbaar op webshopmp@gmail.com (8u-12u)
Het magazijn is in handen van onze "chief warehouse officer" Sandy. Ze neemt "pakjes maken" zeer serieus en communiceert elke status met de klant. Een mooi, milieuvriendelijk en kwalitatief pakket maken is haar doelstelling bij alupex.be
Sandy is verantwoordelijk voor:
- Verwerken van de pakketten
- Status doorgeven aan de klant per e-mail
- Doorgeven van de track en trace
- Dubbele controle van inhoud pakket
Bereikbaar op magazijnalupex@gmail.com (8u30-12u30)